با بررسی تولیدات غیر نفتی کشور به دسته بندی های بسیار زیادی می رسیم که در بین این دسته ها محصولات نهایی مورد نظر این مطلب می باشد. طراحی این محصولات می تواند نقش بسیار بررنگی در استقبال و یا عدم استقبال بازار داشته باشد.
محصولات نهایی به آن دسته از تولیدات گفته می شود که از درب کارخانه با واسطه یا بی واسطه به دست مشتری نهایی خود میرسد، بی آنکه عملیات ارزش افزوده دیگری روی آن انجام شود. این محصولات عمدتا در بسته بندی به دست مشتری خواهد رسید. در مسیر زنجیره تامین محصولات واحد های مختلفی با انجام عملیات بر ارزش افزوده مواد اولیه اضافه کرده و در پایان این زنجیره محصول نهایی به دست مشتری نهایی خود خواهد رسید، در طی این مسیر آموزش نقش بسیار مهمی را در ارائه کیفیت مناسب و رضایتمندی نهایی مشتری اعمال میکند. چرا که این رضایتمندی در نهایت منجر به عملیات خرید و عملیات خرید منجر به درآمد زایی زنجیره میگردد.
یکی از مهمترین عوامل موثر در کسب نظر اولیه مشتری طراحی محصول است. این موضوع به صورت یک فعالیت موازی در مسیر زنجیره ارزش محصول بر هر مرحله نظارت دارد. در صورت استاندارد بودن از لحاظ مختلف مثل فرم، رنگ، ابعاد، جنس و چیدمان محصول مشتری رغبت به انتخاب کالا می نماید.
با پیشرفت تکنولوژی نرم افزارها و سخت افزارهای بسیار زیادی در خط تولید کارخانه ها وجود دارد که تولید کننده برای بالا بردن کیفیت، کم کردن هزینه ها، مدت زمان تحویل کالا و ضایعات کمتر ملزم به استفاده از آنها می باشد. یک طراح باید با آموزش به روز تکنولوژی موجود در دنیا قابلیت استفاده از آنها را داشته باشد.
تبلیغات رایگان سایت تبلیغات رایگان شرکت تجهیزات پزشکی فروشگاه مواد شیمیایی قیمت آهن ضایعات تور ارزان کیش اقامت اروپا